петак, 17. фебруар 2017.

Šta kupujem?



Par redova o  žitaricama, semenkama, mahunarkama koje kupujem. Već svi znamo da u tzv Zdravoj hrani nije sve zdravo zbog toga pišem svoja iskustva, predloge za kupovinu. Na interenetu su nam dostupni podaci o nutritivnim vrednostima i slično, nekad se vodim time, nekad ne, nekad pitam stručnu osobu, a nekad poslušam svoj organizam.

Krenimo sa pahuljicama, uzimam ovsene, ražane ječmene koje stignem, lično ne vidim veliku razliku. Probala sam i pšenične klice sušene, zanimljive su, imaju pomalo orašast ukus, a i prilično su povoljne. Možete naći i mekinje( pšenične, ovsene), njih slabije koristim ali nekada su dobrodošla promena. Ne često ali jedem i integralni kornifleks, lep je u kombinaciji sa mlekom .
Pored prethodno navedenih instant žitarica imamo i one koje zahtevaju kuvanje. Probajte proso(u zdravoj hrani tražite oljušteni proso), slabo ko zna i koristi tu žitaricu, na interentu možete naći dosta o njemu. Kuva se brzo i moze jesti uz slano i slatko. Pored njega tu je heljda(u zdravoj hrani tražite oljušteno zrno heljde), koju mozete kuvati, ali i potopiti u vodu preko noći, što je dovoljno da je ujutru jedete uz suvo voće npr (biće priče o njoj u nekom od narednih postova, obzirom da želim da joj posvetim malo više pažnje).

Naravno, mahunarke da ne zaboravim. Odavno koristim sočivo(kupujem zeleno) ima jako dobre nutritivne vrednosti, dosta proteina, što mi je bitno za ručak. Kuva se brzo oko 20 minuta (u toku kuvanja vadite zrno i podelite ga nožićem na pola pa ćete videti koliko je kuvano). Pored sočiva tu je i leblebija, malo komplikovana za spremanje, ali sam ja našla način da sebi olakšam. Nju je potrebno potopiti u vodu (menjati vodu kad se setite) sigurno 12h, stavite više vode (tri puta vise) od količine leblebije jer nabubri, onda kreće kuvanje sigurno 1h dok skroz ne bude meka unutrašnjost. Tako skuvanu leblebiju podelite u porcije pa u zamrzivač, prednost je sto se brzo odledi i imate pola spremljen obrok.

Iiiii pirinač, integralni naravno, kad ga jednom probate nećete se vratiti na beli.

Pored svega ovoga kupujem i sojine odreske, koje kuvam pa spremam kao meso. Neki kazu da su dobri, neki ne, u suštini jedem ih nekad, ne preterujem. Laki su za spremanje i zasite, to je bitno. Soja može biti i u obliku sojinih komadića(kuvaju se u vodi dok ne nabubre, ocede i koriste slično kao mleveno meso) i pahuljica (potapaju u jogurt, mleko).

Od semenki prvenstveno kupujem lanene, koje ja meljem pa ih tako koristim za kaše. Suncokretove semenke (ljustene sirove tražite u zdravoj hrani) jako ukusne ako ih prepečete u tiganju, ili ispečete u rerni. Takođe kupujem susam, kim i sve njih posipam gde stignem, obogate ukusom,a i imaju zdrave masnoće. Često mi se desi da kupim i one u opni pa grickam popodne po 30do50 g(bundevine, suncokretove pečene).

Bez suvog voća ništa, jako poboljša ukus kašama koje pravim, često kupujem suvo grožđe, urme, šljive i smokve. To jedem ujutru uz kaše, iako je voće, ipak je suvo koncentrovano i kalorično. Kandirano voće ne kupujem.
Za početak ću napisati jednu od ideja za korišćenje prethodno navedenog, u narednim postovima će biti još puno  sa fotografijama

Primer jednog Jutarnjeg miksa:
-1 kašika suncokreta
-4 kašike pahuljica po izboru
-1 kašika suvog voća
-1 kašika mlevenog lana
-200ml jogurta

Suncokret prepečem na suvom tiganju, suvo voće sitno iseckam. Sve pomešam kada se suncokret ohladi i prelijem jogurtom. Ovo uglavnom pravim uveče za ujutru, odložim u frižider u dobro zatvorenu posudu. Na taj način nema nadimanja od žitarica i po mom mišljenju sve ima lepsi ukus kada lepo "popusti" od jogurta. Preko svega ujutru pre jela možete i naseckati malo banane ili jabuku.








Нема коментара:

Постави коментар