недеља, 26. март 2017.

Rezultati?!

Tema koja se često vrti i pitanja koja često postavljamo: "Zašto nemam rezultata, a treniram redovno?" ili "Kako da se hranim zdravo, ja ne umem to?" . Neki će reći da možda nisam pozvana da pričam mnogo o tome jer nisam stručna za temu ali ovde dajem neko svoje mišljenje i na taj način se ograđujem. Cilj svega je da vas motivišem, prenesem vam svoja iskustva i pomognem da prevaziđete ono šta vas koči. 
Glavni podsticaj su rezultati, ali šta kada oni izostaju, onda se opet vratite na početak, budete deprimirani i svaki put je teže i teže. Zbog toga vam je potrebna istrajnost, nešto što će vas konstanstno podsećati zbog čega sve radite,  svesnost trenutne situacije i želje da je promenite. Najpre budite iskreni prema sebi, onako porazgovarajte sami sa sobom, vidite gde ste šta ste i da li ste zaista sobom zadovoljni. Nikako se nemojte tešiti, porediti sa drugima, to vam neće pomoći da smirite sebi savest. Traženje mana drugima je najlakše, to je kao prvo ružno, a kao drugo neće vam nista dobro doneti jer uvek postoji balans za sve u životu. Bolje se posvetite sebi i mislite na sebe, preispitajte svoje navike, stavite na papir šta biste menjali, a šta ne. 
Neki od vas već treniraju, kažu naporno, a ništa se ne vidi. Mislim da je nemoguće da dajete sve od sebe, a da se to ne vidi jer neki rezultat mora postojati. Uglavnom ljudi kao prvo nisu iskreni prema sebi, zatim nisu dosledni i disciplinovani, ali mi nije jasno zbog čega jer sve rade zbog sebe, a ne zbog nekoga drugog. Ne gubite vreme uzalud već preuzmite kontrolu nad svojim organizmom. Ako već odvajate vreme za teretanu neka to bude i 45 minuta, ali kvalitetno, dajte sve od sebe. Nema odmora dok traje obnova, iako nekada osećate umor, nema veze odete opet da trenirate pa makar i lagano, bitan je kontinuitet. Ako trenirate sami onda sastavite plan treninga, ne previse ambiciozan, neka bude realan za početak i tako ćete izbegnuti razočarenja u startu. Treninge možete naći na internetu, toga ima na pretek, nemojte da izmišljate kako ne umete jer su na YouTube mnogi snimci treninga uz ponavljanje koje lako možete da pratite. Može i kod kuće da se trenira, samo odvojite to vreme, najbolje je ujutru, pustite muziku glasno ona uvek motiviše, svaku vežbu radite od početka do kraja pravilno i trudite se da vam nista ne odvraća pažnju. Znači nema Instagrama, Facebooka i sličnih društvenih mreža, to je vreme kada kidate i radite na sebi, sve može da sačeka. Pored toga kraći trening kod kuće može da vam pomogne da brže svarite neku hranu ili da ublažite neraspoloženje. Ja na primer radim trbušnjake kada sam nervozna, napravim neku kombinaciju i izbacim iz sebe negativnu energiju. Dakle to je 15 minuta vašeg dana, a samo vam dobro može doneti. Fokus neka vam bude na budućnost, rezultate,  ta neprocenjiva nagrada koju morate dobiti. Opet ako trenirate sa nekim porazgovarajte šta biste menjali, intenzivirali trening, kako bi ubrzali sagorevanje viška. Često jednolično vežbanje i ponavljanje istih vežbi usporava ceo proces, pa zbog toga i ako sami trenirate menjajte treninge češće i podižite nivo težine polako ali konstantno. Dakle bitno je da pratite svoj napredak, zbog toga vam i savetujem da pišete sve, pa tako vidite kako sve ide uzlaznom linijom.
Nemojte se meriti svaki dan, to je nepotrebno, jer kilaža varira iz milion razloga, sasvim je dovoljno da se merite na minimalno 15 dana. Ljudi koji treniraju odavno znaju da je normalno da vam se poveća telesna masa kada krenete da trenirate naglo, jer vam se poveća mišićna masa. To je dobro ali moramo i onu drugu masu smanjiti, masti. Uz adekvatan kardio, traka, steper, bicikla minimalno 20 minuta po treningu polako će se i to topiti. Ne gledajte druge kako trče i ne mislite kako oni mogu, a vi ne, pa svakome je traka bila horor film u početku. Polako, prvo brz hod, malo po malo, pa na 8km/h lagano trčanje. Kasnije kombinujte trčanje sa oscilacijama brzine ili samo trčanje po konstantnoj brzini čisto da vam se organizam ne navikne na jedan način. Drage moje ne bežite od vežbi za ruke, neće vam se nabildovati,samo može da vam pomogne da imate bolje držanje i da ubrza celokupni proces preoblikovanja tela. Sve mora da bude sinhronizovano i izbalansirano, znači radimo celo telo. A vi muški: " Hej postoje i sprave za noge!". Možda nisam pozvana da pričam i o muškarcima ali morala sam da primetim da obilaze vežbe za noge. Opet ponavljam, n e m o g u ć e je da nemate nikakve rezultate ako se raspadate od kardia u toku treninga. Znači ili imate neki zdravstveni problem ili lažete druge, a najviše  sebe. 
Pošto smo se "malo" dotakli aspekta vežbanja pređimo sad na ishranu. Poenta bloga je i bila da vam približim jednostavnost pripreme nekih obroka koji će vas dovesti u top formu. Bitno je da malo pazite kada šta jedete, budete uobročeni, ne preterujete sa hranom, to je naravno ono što svi već znamo. Teži deo je primeniti sve to na sebi, ali kada shvatite da je ishrana oko 70% cele priče stavićete prst na čelo. Kako biste kontrolisali svoju ishranu potrebno je da koliko god ste u moći sami sebi spremate obroke. Odmah ćete pomisliti:" A lako je njoj da priča ja nemam vremena za to!". Ili ćete reći: " Ej bre ja radim, ja nemam vremena da jedem na poslu!" . Neki će dodati :"Ja stvarno ne želim da se odreknem slatkiša, meni padne šećer i ja moram da pojedem krem bananicu!" . Takođe mnogi će reći:" Ma daj, nemam ja pare za tu hranu, sve je preskupo". Svaka od ovih rečenica je izrečena kako bi se opravdala situacija u kojoj ste. Kažete nemate vremena, ne razumem to jer za kuvanje piletine i povrća stvarno ne treba mnogo vremena. Jedino ako niste gladni uopšte pa izmišljate kako ne volite kuvanu piletinu i slično. Priča da nemate vremena na poslu mi je ne pije vodu jer prosto ne mogu da verujem da postoji takav poslodavac koji vam neće dozvoliti da imate bar 15 minuta pauze da jedete. A onda kažete šećer vam pao, nema toga ovde, izbacujemo slatkiše. Pokušajte da razmišljate na sledeći način, ok pojedemo čokoladicu i šta sad, jesmo li srećniji, lepši, nismo! Pre nego što pojedete bilo šta nedozvoljeno pomislite o osećaju posle i o trudu koji ulažete u dostizanje top forme. Ne skačite sebi u stomak, ne uzimajte tu hranu i bićete srećni jer ste ostali dosledni. Čujem takođe da neko kaže da je zdrava hrana skupa, pa veću glupost nisam čula. Pošto imam uvid u svoje finansije i znam koliko dajem novca na hranu imam apsolutno pravo da tvrdim suprotno. Ako ste već rešili da se zdravo hranite, ne kupujte već gotovu zdravu hranu koja je u kesicama i šarenim kutijama. Naravno da će ta komercijalizovana hrana biti skupa, ali ako uzmete sve potrebne sastojke, (pričam o semenkama, pahuljicama, brašnima, suvom voću, orašastim plodovima i slično) u bilo kojoj zdravoj hrani u rinfuzu proćićete dosta jeftinije. Naravno da i među njima ima skupih stavki, ali ne morate sve kupiti, za nešto postoji i supstitut. Mada često se dešava da je neka semenka, brašno ili slično, skupo samo zato sto su je mediji proglasili ultra zdravom namirnicom. Kod mene na blogu imate post Šta kupujem? gde pišem o najjeftinijim stvarima koje kupujem, kako da ih tražite u zdravoj hrani i za šta da ih koristite. Dakle od tih resursa spremate obroke i na taj način imate potpunu kontrolu šta jedete. Najbolje je da napravite spisak sebi šta ćete da kupite od toga i šta ćete da spremate. Ja se time vodim, uvek sebi spremam i organizujem se, na taj način ne bacate hranu i uvek sve iskoristite. Pored sitnica iz zdrave hrane potrebno vam je meso , povrće i voće kako bi ishrana bila raznovrsna. Što se tiče pripreme i kombinacija sve možete videti na blogu, organizovala sam ga tako da po karticama u zaglavlju možete naći ideje za doručak, ručak, večeru, salate, dezerte. Ako se vodite malo tim predlozima biće rezultata uz doslednost bez brljanja sa strane. Gledajte da vam neki obroci budu čisti, onako samo skuvano povrće i meso. Ako tako povremeno sebi uvodite naviknućete se jer osećaj koji imate posle takve hrane bude neprocenjiv. Nemate problema sa varenjem, a vaši mišiće se hrane na pravi način. Razmišljajte o takvim osecajima, neka vam to bude satisfakcija. Uživajte u pripremi zdravih obroka, jer će vaš organizam to prepoznati kad tad. Ako krenete da kupujete ovako zdravo kao što sam vam preporučila u vašem frižideru neće biti  nezdravih stvari, tako sebi menjate život, postaće to vaš stil života. 
Ne nagrađujte sebe hranom, smatram da je to pogrešno. Ako krenete da nagrađujete sebe za svaki skinuti kilogram vratićete se na staro opet, a to sigurno ne želite. Pored toga bitno je da redovno jedete, ne dozvoljavate sebi izgladnjivanje ili primenu nekih dijeta koje nemaju vezu sa mozgom. Nisam nikada držala dijete, smatram da ta jednoličnost ishrane ne bi mogla da potraje kod mene.  
Kao što sam i potencirala od samog početka uz kombinaciju ishrane i treninga rezultati su zagarantovani, cela priča je obimna naravno, potrebno je fokusirati se na pojedine aspekte. Nadam se da će vam ovaj tekst pomoći ili bar navesti da razmislite o svemu. Moja želja je da doprem do vas i da vam celu priču približim, jer bi i meni značilo nečije iskustvo, Naravno nismo svi isti neki znaju dosta više od mene, neki se možda ne slažu sa mnom ali bih bar želela da svi shvate poentu mog pisanja.

Нема коментара:

Постави коментар