уторак, 12. децембар 2017.

Medena riža



Uglavnom za doručak spremam kaše kada nemam neku specijalnu ideju. Pošto često pravim ovsenu, malo mi dosadi nekad pa sam ovaj put pravila sa integralnim pirinčem. Vrlo lako se priprema, idealna za pripemu unapred, a i za poneti. Količina sastojaka je zaa jednu porciju.

Potrebno:
-4 kašike integralnog pirinča
-1 kašika mlevenog lanenog semena
-1 kašika semenki po izboru ( sirova golica, suncokret...)
-1 kašika orašastih plodova ( badem, orah, lešnik...)
-1 kašika domaćeg džema ( može se koristiti i med kao zaslađivač ili suvo voće)
-1 kašika rogača
-1 kašičica kokosovog ulja ( nije neophodno, ali je dosta ukusnije)
-po želji cimet, vanila

Uglavnom praktikujem da potopim pirinač na par sati pre kuvanja, a može i da vam prenoći u vodi. Kada prođe to vreme samo ocedite, opet isperite i dodajte novu vodu. Kuva se do 30 minuta, sve zavisi od pirinča. Najbolje je da rasporite zrno i ako nema brašnjavog dela u sredini kuvan je, naravno pazite da ga ne prekuvate i da se previše ne raspadne. Uvek možete spremiti i veću količinu pirinča pa prema potrebi koristiti za kašu ili za slane obroke ( ja ga pomešam sa kokosovim uljem, pa mi duže stoji). Ocedite kuvan pirinač od viška vode, ali ostavite 2-3 kašike tečnosti od kuvanja kako bi sastojci koji slede bolje bili natopljeni. Na kraju samo dodajte sve gore navedeno dok je još mlako: lan, semenke, seckani orašasti plodovi, džem ili med, rogač, začine, ulje i suvo voće ukoliko želite. Dobro izmešajte i spremno je za konzumaciju, a može da se ostavi i u frižideru za kasnije, čak je i lepše kada odstoji jer pirinač primi orašaste arome od suvih sastojaka, pa podseća na žito. Ovo su neki od predloga , a vi možete dodati i neko biljno mleko, kokos, a možda da probate i da dodate neko voće...




Нема коментара:

Постави коментар