уторак, 16. октобар 2018.

Graham keks


Želela sam neke jednostavne keksiće, bez orašastih plodova, bez suvog voća i slično, onako neutralne i hrskave. Pošto sam skoro kupila grašam pšenično brašno rešila sam da ga  baš u ovom receptu  iskoristim. Pre određenog vremena sam se raspitivala o vrstama pšeničnog brašna, pa sam otprilike došla do nekog zaključka vezanog za razlike između: integralnog, graham i crnog pšeničnog brašna. Integralno je od celog zrna pšenice, što je odlično jer ima dosta više vlakana od belog brašna pa ćete biti duže vremena siti. Graham brašno se dobija posebnim načinom mlevenja, gde se svaki deo zrna posebno obrađuje pa je takođe dobro kao i integralno. Za kraj ostavljam crno, koje se dobija mlevenjem prethodno prečišćene pšenice, pa se u skladu sa procentom pepela označava kao tip1100 i tip1600. Da se razumemo, sva su dobra i sigurno bolji izbor od belog brašna jer sadrže mnogo više vlakana, vitamina i minerala. Često se mogu naći razne mešavine u prodaji, ali vam savetujem da uzimate čista bez dodataka. Proverite pre kupovine deklaraciju da li je 100% integralno, jer često dodaju belo brašno pa prave mešavinu za hlebove.

Potrebno:
-1 jaje
-5 kašika kokosovog ulja ( bilo je u tečnom stanju, poželjno je da bude skroz tečno jer je mnogo lakse da se umeša u masu, a što se tiče zamene za neko drugo nisam sigurna jer je ipak ovo posebno finog ukusa, a i zamenom može da se promeni struktura keksića)
-6 dobrih kašika graham pšeničnog brašna ( za druge vrste brašna nisam sigurna, mislim da ovo daje baš dobar šmek koji je potreban ovim keksićima)
-3 kašike zdravijeg šećera ( brezin, kokosov ili neki već treći, a što se tiče meda, ječmenog slada, sirupa od urmi i slično nisa probala pa ne znam kako bi uticalo na hrskavost keksića i slično)
-1/3 kašičice sode bikarbone ( daje specifičnost ukusu soda, ako ne volite to onda koristite prašak za pecivo)
-aroma vanile

Najpre uključite rernu da se greje na 200 stepeni. Zatim viljuškom umutite jaje, dodajte ulje, malo još viljuškom povežite, a onda i ostatak sastojaka (ako bi dodali kakao, mlevene orašaste plodove, kokos ili slično u masu, na ovu količinu ulja i jaja, da obogatite ukus, verovatno će se desiti da bude previše suva tako da obratite pažnju u tim situacijama, ja nisam probala tako pa još uvek ne znam da vam preporučim neke srazmere). Treba da dobijete masu kao na fotografiji ispod.



Dakle masa se ne lepi za prste i laka je za oblikovanje. Poželjno je da je ne mesite previše testo i ne čekate puno pre nego što krenete da ga razvijate, tako da se odmah bacite na posao. Ja sam je razvijala na pek papiru, što tanje nekih 1-2mm max jer baš nadođe fino, mislim da ću sledeći put definitivno na 1mm probati. Onda sam isekla nekom plastikom koja je ovako izvijena pa sam dobila neobične krajeve, a vi naravno možete samo da fiknete bilo čime. I da još samo bocnete malo viljuškom u sredini par puta. Pogledajte na fotografiji ispod kako to izgleda.



Prebacite na nov pek papir ( ja uvek menjam jer jer ako koristim onaj koji je bio za ravijanje počne da mi gori u rerni to ulje koje ostane), pa na pleh i direkt rerna. Od ove količine sam dobila jedan srednji pleh, dakle ne neka velika količina. Peku se oko 10 minuta, pazite budu brzo gotovi. Ostavite da se ohlade i uživajte u hrskavim zalogajima.



4 коментара:

  1. Одговори
    1. Hvala što pratite, nadam se da će Vam se svideti. Puno pozdrava od mene 💚

      Избриши
  2. Upravo ispekla... Ekstra suuu... Evo moj sin navalio... Stavila sam steviju... Hvala na receptu😘😘😘

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Divno, daa čim se ohlade malo budu odmah hrskavi. Puno pozdrava od mene, uživajte 💚

      Избриши